Jumaat, 21 Jun 2013

duit yassin 9

asalamualaikum..semua sahabat..

saja berkongsi cerita tengtang syiling yassin ini
duit syiling yassin 9 
sesetengah orang panggil diut syiling tongkat.
mungkin ramai yang belum pernah dengar tengtang syiling yassin ini.
mungkin ada yang belum pernah lihat syiling ini 
ok disi kita kongsikan cerita tengtang syiling yassin ini.
 ada sesetengah orang mengatakan syiling yassin ini datang dari alam gaib.
tapi sejauh mana kesahihanya wallahualam.
ada sesetengah orang yang memberi pendapat tengtang syiling yassin ini
ia mempunyai hasiat tersendiri.
ada juga yang mengatakan boleh digunakan dalam perubatan.
ada juga mengatakan boleh dijadikan pedingding.
ada juga mengatakan boleh dibuat sebagai pelaris.
sejauh mana hasiatnya wallahualam


yang aku tahu syiling yassin ini banyak jenis.
ada yang mengatakan terdiri daripada yassin 3 yassin 5 yassin 7 itu pun aku kurang pasti.
syiling ini aku dapat dari seorang orang tua yang tinggal di malim nawar perak.
sekadar aku simpan buat koleksi sahaja.
 ada lah sikit sikit koleksi dalam simpanan aku buat anak cucu tengok nanti hi hi hi
 lagipun aku memang minat simpan syiling lama sekadar hobi kecilan sahaja.
sekadar berkongsi cerita.
salam...senyum selalu.......

Tiada ulasan :

Catat Ulasan