Sabtu, 29 Jun 2013

belajar computer IT siri 4

asalamualaikum sahabat-sahabat
computer it
ok setelah lingkup jahanam cpu  aku ....antaq pi nak ripey la..
tukang ripey cakap nie kalau ripey pun mahal juga  ooo.... lagi pun jenis lama .
aku tanya lambat ka kalau ripey ? dia kata taktau lagi kalau ada barang ok la..
kalau takda barang susah la ..lagipun nie jenis lama ..
adoiii baru nak pandai pasai intenet dah lingkop pulak..
balik la aku tapi hati duk ingat .... biasalah benda baru takdan nak cemuih dah lingkop
tak puas hati keluar p jalan-jalan tapi hati  simpan hasrat nak beli laptop pulakkkk
nak terai pakai laptop pulakkkk 
 yang pakai computer pun belajar tak habih lagi nak terai laptop pulak ha ha ha kalut...
dah hati nak beli laptop dia tuju elok ja kedai jual alat-alat computer ha ha ha 
tapi aku tak pergi kedai yang aku antaq ripey tu nie kedai lain
belek-belek ada lah satu aku bekenan harga pun ok gak la takla mahal sangat
padan la dengan aku.
bawa balik terus pasang agak kalut juga tak biasa guna laptop.
selalu duk guna tikus nie tak da tikus pulakk
mau tau la meraban merata....... tangan jenis kerja kontrek keras kedekiang ha ha ha ..
bila duk tolak jari duk pedo-pedo buleh tarik mengkarong macam nie..hi hi hi
bila tersentuh kasaq sikit dia pi kelian jenuh juga la .
seminggu juga la aku macam tu sementara nak biasa kan ...
 tapi mau tau la cas deret terus  ha ha ha 
sampai nak menidih laptop dapat kat aku ha ha ha 
dah lembut sikit jari... kira cekap la.. baru bawa pi laptop rumah kawan aku.
cehiiih bukan main bergaya lagi bawa laptop brooo ha ha ha 
kalau turun kereta orang tenguk dengan baju masuk dalam..
dengan galas beg laptop lagi wow bukan calang-calang broo..
tapi kalau orang tau la tangan aku dah lingkop jahanam habih coputer kat rumah 
muka nak buh mana broo. kah kah kah 
tapi orang taktau cerita tu.. yang baca cerita nie jangan ceta kat orang lain tau
suruh dia baca sendiri hi hi hi
aku memang dah janji nak pi rumah kawan aku nie..
 tujuan aku nak suruh dia buat blog kat aku blog blogg  tau kan....
dia buat lah kat aku blog..... takyah bagi tau lah blog mula-mula aku buat dulu.. rasia  he he he
dia  ajar aku macam mana nak kendalikan blog .
nak reka-reka ...apa -apa ka ...buleh kata banyak juga dia ajar aku..
bila dah banyak sangat dia ajar aku tadi  emm macam duk kata la .. 
aku nie jenis lambat paham sikit tak la...bukan  bodo kurang pandai jaaaa
yang kawan aku ajar tadi aku dah lupa...
 bila aku lupa apa yang kawan aku ajar tadi ...dia mula dengan ilmu hitam aku pulak hi hi hi 
tadi kat rumah kawan aku siap buat blog  tapi takda la tulis cerita apa pun lagi buleh buka buleh tutup..
tau la cara nak masuk nak keluar... tahan la juga blog aku dalam dua minggu kot aku rasa..
lepas tu mau tau la..... bila aku nak buka dia minta tu la minta ini la adoiii pening aku..
 duk kelebek pi kelebek mai terus takbuleh buka juga blog aku ...
bila dah tak buleh buka blog aku...mau tau la kan... 
mula laaaa ilmu hitam aku menjelma ha ha ha 
ilmu nie la yang musnahkan computer aku dulu  ..
tapi bila aku sesak dia muncul cara  sukarela
adoiiii nie yang tak buleh tahan
aku dah mula meraban merata dah ....aku tekan dia nak apa aku buh.....
 silap buh aku buh yang lain pulak  terus tak leh buka .
aku pi kat kawan aku dia pun tak leh buka ... dia bagitau no pin dah kena tukaq..
dia tanya aku tukaq no apa ??  aku pun dah taktau yang mana satu 
 asal dia minta no pin baru aku buh  ..tak buleh juga ... tukaq no lain macam tu juga 
las las berhenti la aku niat nak belajar buat blog...
 laptop tu aku buat main game sampai kongdem dapat kat aku ...ha ha ha 
saja tangan aku jenis melingkop kot nasib aku laaa

selepas dua tahun baru aku jinak jinak buat blog pulak
nanti kita sambung cerita masa nak buat blog baru blog yang aku guna sekarang
salam senyum selalu

2 ulasan :

  1. beli laptop baru ka.....tgn jahanam...lama2 ok la

    BalasPadam
  2. eemmm..itula pasai sementara nak faham kena faham-faham la hi hi hi takke begitu miss normala.

    BalasPadam