Jumaat, 28 Jun 2013

belajar computer IT siri 1

asalamualaukum sahabat-sahabat

tengtang  masaalah buta it
kebanyakan remaja atau budak sekolah  zaman sekarang memang mahir dalam dunia IT computer,  
bukan macam zaman aku dulu... masa sekolah aku dulu  mana ada lagi computer
 nak jumpa kedai  CC  eemmm  memang pakai tak jumpa la ...
 kalau ada pun di bandar besar-besar mungkin ada kan,
aku baru sahaja belajar macam mana nak gunakan computer dan IT,  
aku pun belilah computer... haram apa pun taktau lagi masa tu
mamat yang jual tu duk cerita kat aku macam macam ...
yang aku main anggok-anggok ja  ok ok ha ha ha la la la mcm la pandai..
yang aku ambil tau macam mana nak pasang wayer ..nak cucuk kat mana ..
tu ja.......tu pun dua tiga kali duk tanya konon-konon jaga keselamatan la hi hi hi
bila sampai rumah mula la  proses pemasangan dulu alhamdullah berjaya aku pasang,,,
langkah ke 2 on computer berjaya... pastu taktau nak tekan apa dah ...
macam duk kata la ...hari tu satu apa keja pun tak jadi duk mengadap computer tu ja ..
bukan buleh main apa pun duk tenguk nak tekan kat mana dulu  hahahaha..
peluh jangan duk cerita la macam ayaq ujan dah turun ha ha ha ...
rilex sekejap aku pun call kawan aku.
 dia pandai juga pasai benda nie rumah dia pun ada benda nie juga 
pas tu dia pun cerita serba sedikit pasai benda  nie macam mana nak guna ..
aku ikut ja apa yang dia suruh buat... boleh lah aku tau serba sedikit tengtang computer nie 
belajar lah aku macam-macam punya sibuk lebih dari kerani pejabat tanah..  ha ha ha
tekun berlatih pasang tutup bagi mahir yang tu ja yang tau pun ..
  bila dah mahir mula belajar menaip mau tau la ....ha ha ha ha 
macam kerani kelas atasan aku masa tu ha ha ha ha 
punya sibuk makan pun tidak menentu ...hi hi hi barang baru la katakan ha ha 
dah lama sikit agak mahir la kan   ciput ja pun ha ha ha 
mulalah bertanya kawan aku macam mana nak gunakan intenet pulaaaaa...
dia kata kena ada intenet dulu baru boleh tau...
takpa takpa ...esok hari aku p kedai beli intenet..
sampai kedai aku pun haloo tokey mau beli intenet ada ka ...
tokey cina pun jawap laju ja .. u mau macam mana  punya ...
ayat nie kangcing gigi aku  ha ha ha ....mana aku tau intenet ada macam macam
adoiii macam-macam susah juga kalau buta IT 
sembang sembang tokey tu suruh aku guna b.band ..
katanya barang baru terai pakai tenguklain orang pakai cakap banyak laju ...
 mana aku tau laju ka lambat yang aku tau nak beli intenet ja
 masa tu mana aku ambik tau laju ka lambat ka ha ha ha 
bawa la aku balik si brookband main buh dalam poket ja bukan berok ha ha ha 
sampai ja rumah terus aku call kawan aku ..
dia bagitau macam mana nak guna aku ikut saja  apa yang disuruh ,
ahirnya berjaya juga aku ha ha ha  ...

 nanti sambung kisah seterusnya masaalah intenet musnah  dua cpu aku hi hi hi
sekadar kongsi cerita
     salam senyum selalau....



Tiada ulasan :

Catat Ulasan