Sabtu, 6 Julai 2013

LAWAK SI MATA RABUN

assalamualaikum .... semua.
       
LAWAK SI MATA RABUN

cerita berlaku petang tadi. aku jumapa kawan lama aku, dah lama juga aku tak jumpa dengan kawan aku nie, boleh tahan juga masih bergaya orangnya, baju masuk dalam, kira ketegori hemsemlah juga ....
kami pun borak dikedai kopi, sembang punya sembang terkeluarlah cerita pasai mata , aku kata mata aku takberapa ok ada rasa kabur sedikit tapi aku belum buat cerminmata, dia pun nasihat aku lebih baik pergi cek mata, buat cerminmata jangan biar lama-lama nanti lagi teruk, kira baik juga la kawan aku nie, boleh bagi nasihat  serta pendapat yang baik dekat aku, mata dia pun rosak juga, tapi dia dah buat cerminmata, dia pun sembang-sembang tut tut dia buka kisah dia buat cerminmata, dia pergi  kedai cerminmata, macam biasalah kan mesti kena cek dulu mata , habis cek tokey kedai tu cakap mata awak rabun jauh, oklah jauh ka dekat ka tokey buat saya cermin mata, dia nie jenis peramah jadi tokey kedai tu pun sembang rabung la, bila sudah selesai semua, masa keluar dari kedai tokey kedai ikut hantar sampai keluar biasalakan jaga pelanggan , bila masa diluar tokey tu bertanya awak nampaktak nombor kereta didepan tu, dia jawap nampak tokey dia siap bagi tau apa nombornya, lepas itu tokey tu tunjuk jauh sikit nombor kereta yang depan sikit, dia pun jawap nampak tapi kabur sikit tapi masih boleh baca nombornya, lepas itu tokey itu tunjuk kereta yang jauh itu nampak tak nombornya, dia bertanya pada tokey itu, yang mana satu tokey, yang warna merah itu ke tokey, ye yang merah itu, dia bagi tau nombor kereta dekat tokey itu, sitokey.... haiyaa saya pun tak boleh nampak macam mana awak boleh nampak, saya tak nampak nombornya tapi saya tau itu kereta saya la tokeyyyy  ha ha ha ha ha
sekian
salam senyum selalu...sekadar berkongsi cerita.....

Tiada ulasan :

Catat Ulasan