Jumaat, 5 Julai 2013

BENARKAH WANITA MUDAH LEMAH DALAM BERCINTA???

dalam soal cinta, apakah benar jika dikatakan wanita paling mudah lemah jika bercinta? tapi kebanyakan bergitulah selalunya yang kita jumpa kan. walau pun ada lelaki yang frust menungging tapi tidak seramai kaum wanita yang lebih dasyat lagi.

sebab-sebabnya:
kaum wanita mudah tetarik hati kepada lelaki yang segak terlalu baik  kepadanya.

wanita kalau terjumpa lelaki macam ini.
bila lelaki yang berjaya memikat hatinya sentiasa mengambil berat terhadapnya dan memberikan layanan yang istimewa, lantas sekejap sahaja wanita mudah manja. keadaan menjadi tidak menetu sehingga pulang kerumah masih teringat-ingat lelaki itu sepangjang waktu. walau lelaki itu memberikan layanan iklas sebagai sahabat,  tapi jiwa wanita itu sudah mula berputik rasa cinta dan rindu. sebab jiwa wanita lebih mudah terusik dan bergelora bila bertengtang mata dengan lelaki yang memikat hatinya.

SIFAT-SIFAT WANITA

sifat wanita lebih ketara menunjuk-nunjuk rasa kasih dan minatnya terhadap seseorang lelaki yang menawan hatinya.

jiwa wanita lebih mudah bedebar-debar bila ada lelaki yang ingin mengenalinya.

kalau ada sahabatnya yang segak, keghariahan jiwa wanita untuk berkenalan adalah lebih kuat. mula-mula niat untuk berkenalan atau dijadikan abg angkat. tapi dalam hati menaruh harapan untuk buat kekasih.

sesetengah wanita hanya melihat gambar lelaki segak saja, ada sesetengah wanita sudah jatuh cinta dan mula berhayal untuk menjadi kekasih lelaki itu.

bila ada lelaki yang ingin mengenali dirinya, walau perkenalan melalui telifon atau sms secara automatis atau beberapa waktu kemudian .... bila perasaanya terusik, fikiranya sudah mula membayangkan persoalan cinta.

semua yang disebut diatas tidak semestinya tepat. tapi itulah di antara yang megambarkan kelemahan jiwa wanita dalam bercinta.
tapi ada juga wanita yang tegas, fikiranya yang bijak tidak mudah menjadi lemah,  tapi bila berdepan dengan persoalan cinta tidak banyak sikit dirinya akan nampak kelemahanya dengan cinta.

salam senyum selalu .......sekadar berkongsi cerita





Tiada ulasan :

Catat Ulasan