Jumaat, 5 Julai 2013

CARA HIDUP BUDAK KAMPUNG

assalamualaikum semua sahabat-sahabat apa kabar sihat-sihat semua yeee..
bukan ada apa pun, cuma bila aku balik kampung lihat gelagat anak saudara aku yang sorang nie, aku teringat zaman kanak-kanak aku dulu.
tapi bukan aku nak kata la kan,  anak-anak zaman sekarang tambah pula yang dibesarkan dibandar, mereka tak dapat citarasa nikmat kehidupan macam dikampung, seperti kehidupan anak kampung main parit, pergi sungai, pergi sawah, gagau ikan, hidup bergelumah dengan tanah, kadang kala bila terfikir kembali zaman kanak-kanak memang best, sapa yang zaman kanak-kanak yang dibesarkan dalam suasana kampung dia tahula nikmatnya kan..

 namanya pak'ie budak yang sangat nakal pandai bawa diri, macam aku juga masa kecil dulu ha ha ha ..
bila aku tengok dia aku ingat zaman kanak-kanak aku dulu, lebih kurang macam nie lah , nama pun budak kampung kan...

jangan main-main kita belum tahu nasib seseorang mana tahu satu hari nanti budak ini akan menjadi orang no satu terpengting dalam negara kan, itu  kuasa ALLAH kan ha ha ha 

tengoklah basikal dia, bukan takada basikal yang elok, tapi nama pun budak nakal yang paling dia minat inilah basikal idaman dia basikal utama lah katakan ha ha ha ha .... tengok lah tinggal kong saja taya pi mana pun taktau la hi hi hi hi.....

citarasa anak kampung tidak ada pada anak-anak dibandar kan... kehidupan anak kampung begelumang dengan keadaan persekitaran kampung , main parit, main tanah, macam-macam la anak kampung kan...

ha ha ha ha merempit dalam keadaan selamat, nakal sungguh anak saudara aku nie paklawak juga budak nie ..
salam senyum selalu  sekadar berkongsi cerita ....

Tiada ulasan :

Catat Ulasan